piatok 2. augusta 2013

Hrášková krémová polievka


Tento recept som objavila na stránke Apetitu potom, čo som zúfalo potrebovala niečo sladko hráškové, najlepšie bez mäsa. Ani nebudem hovoriť o tom, že pri druhej porcii polievky som si ju veselo po vrchu posypala okrem parmezánu aj kúskami údeného mäsa:) Polievku som trošku oproti pôvodnému receptu upravila, pretože sa mi zdalo, že vyjde redšia, než by som chcela - pridala som zemiaky a ubrala z mäty.

Na hráškovú krémovú polievku potrebujeme:
1 cibuľu
1 strúčik cesnaku
2 stredne veľké zemiaky
1/2 zeleninového bujónu (používam Natur bujóny)
vodu
300 g mrazeného hrášku (nie konzervovaný, s tým to tak dobre nechutí)
petržlenovú vňať
mätu (ja som dávala sušenú)
smotanu na varenie alebo mlieko
soľ, korenie
parmezán, údené mäso, opražená slaninka (nemusí byť ani jedno z toho, ale s tým to chutí oveľa lepšie)

Do hrnca si dáme olivový olej, na ktorom zľahka popražíme cibuľu a cesnak, pridáme k nim zemiaky, vodu a bujón - vody dávame naozaj len primerane, aby pokryla všetky suroviny v hrnci). Zeleninu privedieme k varu a necháme prebublávať asi 10 minút.
Po tomto čase pridáme do "polievky" hrášok, štipu (rozumej: väčšiu štipku) petržlenovej vňate, odkontrolujeme, či je v hrnci dosť vody a povaríme ešte 3-5 minút. Polievku ďalej odstavíme zo sporáka, pridáme trochu mäty (ja som dala asi len 4 usušené lístky), tyčovým mixérom dosiahneme kašovitú konzistenciu:), pridáme mlieko alebo smotanu, osolíme, okoreníme (podľa chuti) a dáme ešte raz rýchlo prevariť.

Polievku nakoniec podávame s nastrúhaným parmezánom, ku ktorému môžeme pridať ešte údené mäso nakrájané na kúsky alebo opraženú slaninku.

Prajem dobrú chuť:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára