streda 7. augusta 2013

Hokkaido polievka


Recept na túto polievku mám už dávno, a teda si ani pri najlepšej vôli nespomeniem, kde som ho nabrala... Ale keďže je to dobrý recept, oplatí sa šíriť jeho posolstvo najedených brúch aj ďalej:-)

Potrebujeme:
1 čl masla
1 väčšiu cibuľu
2 strúčiky cesnaku
1/2 l zeleninového vývaru
Pol menšej hokkaido tekvice - očistenej a nakrájanej na malé kocky
100 ml smotany
muškátový orech, soľ, čierne mleté korenie

Do hrnca si dáme maslo, pridáme cibuľu a cesnak, ktoré necháme zľahka orestovať, pridáme tekvicu a všetko spolu chvíľu pražíme. Zmes podlejeme zeleninovým vývarom a necháme asi 10 minút dusiť. Polievku stiahneme z ohňa alebo platničky, rozmixujeme dohladka, pridáme smotanu (môžeme použiť aj mlieko, ale ten rozdiel cítiť:-), vrátime na sporák a varíme ešte 10 minút.
Hotovú polievku osolíme, okoreníme a ochutíme muškátovým orieškom, a navrch každej jednej porcie môžeme dať nasucho opečené tekvicové alebo slnečnicové semienka (ich mix je ale aj tak najlepší).
Polievka chutí úžasne, hodí sa síce skôr na jeseň, ale berte to ako preddavok, keby som náhodou od septembra nestíhala:-)

Dobrú chuť Vám praje
Ivka <3

2 komentáre:

  1. vyskúšaná, výborná, chrochtal som blahom ešte týždeň, ešte že je práve sezóna týchto tekvíc, poviem komornej, to zas budem musieť nasľubovať priateľke aby mi takú znovu uvarila :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Priateľka bude určite šťastná, že niečo také môže pre svojho drahého uvariť, a bude ju určite robiť počas sezóny vždy, keď nebude počuť slastné chrochtanie:)

    OdpovedaťOdstrániť