piatok 2. augusta 2013

Slaný polentový koláč


Táto slaná lakocinka by síce mala slúžiť len ako príloha, sama o sebe je však taká sýta, že si ju treba vychutnať samostatne. Alebo aj nie:)

Na prípravu potrebujeme:
2 PL masla
1/2 čl soli
70 g polenty
400 ml vody
1 vajce
30 g strúhaného parmezánu
čierne mleté korenie, nastrúhaný muškátový orech
údené mäso/slaninka/šunka
cibuľa (nemusí byť)

V hrci si zohrejeme vodu, soľ a maslo, a keď bude voda horúca, pridáme poletu. Tú inzenzívneho miešania varíme 5 minút, kým vtiahne všetku vodu, stiahneme z plameňa a necháme ešte 15 minút postáť.
Medzitým si opražíme cibuľku so šunkou/slaninkou/údeným mäsom (všetkým nakrájaným na kocky, ja som síce slaninofil, ale v prípade polenty mi viac chutilo údené mäso). Mäsa pridáme podľa chuti, ja som dávala stredne veľkú cibuľu a k tomu asi raz toľko mäsiska :-) 
Vajce si v miske alebo pohári, alebo čomkoľvek, čo máme po ruke vymiešame s parmezánom, korením a muškátovým orechom a zamiešame zmes do polenty. Pridáme opraženú cibuľu s mäsom a v rúre vyhriatej na 180°C zapekáme cca. 25 minút.

Ja som nepoužila polentu ako prílohu, ale k nej som pridala krátko povarené zelené fazuľkové struky, zľahka opražené na masle.
Mňam!:-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára